هفت نکته مهم برای حفاظت جلد در هوای سرد

هنگامی که ماه های سرد سال می رسند، درجه حرارت پایین شده و هوای خشک میشود مواجه شدن جلد خصوصا جلد صورت ، دستها و پاها با هوای خشک، سرد ووزش باد سبب خشک شدن پوستک شدن و سخت شدن جلد میگردد که ایجاب مراقبت های خاص را مینماید تا بتوانیم شادابی و طراوت جلد مانرا حفظ نماییم که در ین مطلب باین موضوع میپردازیم.

۱٫ از شویند های قوی و مخرش ( صابون و فیس واش) کمتر استفاده کنید بهتر است از صابونها و شوینده های حاوی گلیسیرین و الویرا استفاد ه نمایید خصوصا اگر جلد شما خشک میباشد.

۲٫ مدت زمان شاور گرفتن را کوتاه نموده و دفعات شاور گرفتن را کمتر سازید هنگام استحمام از آب شیر گرم استفاده نمایید تا از آب داغ زیرا آب داغ سبب زایل نموده مقادیر بیشتر چربی جلد و خشک شدن بیشتر جلد میگردد و بزودی بعد از خشک نمودن جلد، جلد تانرا با کریمهای مرطوب کننده چرب نمایید.

۳٫ استعمال ضد آفتاب در تمام فصول سال به شمول فصل سرد سال باید صورت گیرد باید از ضد آفتاب های که درای طیف وسیع محافظت جلد از شعاع آفتاب باشد یعنی هم بتواند از شعاع آلترا ویولیت آ وبی جلد را محافظه نماید استفاده نمایید استعمال ضد افتاب های که دارای خاصیت مرطوب کنندگی باشد در فصول سرد سال بیشتر ترجیع داده شود شما میتوانید این معلومات را در لیبل موجود در ضد افتاب دریابید. ضد افتاب باید حد اقل دارای فکتور محافظتی ۱۵ الی ۳۰ باشد ۲۰ دقیقه قبل از مواجه شدن به شعاع آفتاب استعمال شده و در صورتی که به مدت طولانی به شعاع افتاب مواجه میشود هر دوساعت بعد باید دوباره استعمال گردد.

۴٫ در فصل سرد سال نوشیدن آب را فراموش نکنید روزانه حد اقل ۸ گیلاس آب بنوشید نوشیدن چای سبز که حاوی مقدار زیاد انتی اکسیدانتها میباشد برای سلامت جلد مفید میباشد وچون در فصول سرد سال احساس تشنگی کمتر میگردد آب و مایعات نه بخاطر رفع تشنگی بلکه برای ضرورت که بدن ما بان دارد و فوایدی که آنها دارند باید نوشیده شوند.

۵٫ خوردن غذای های که حاوی امگا ۳ اند مانند ماهی و پسته در سلامت جلد در فصل سرد مفید میباشند.

۶٫ استفاده از سیستم های بخار دهنده یا هیمودفایر که سبب افزایش رطوبت اتاق میگردد میتوانند در بازگشت طروات و رفع خشکی جلد موثر باشند که متاسفانه استفاده آنها در افغانستان معمول نمیباشد.

۷٫ در فصل سرد و خشک متوجه لبهای تان نیز باشید لب های تان نیز از تاثیرات سوء هوای خشک در امان نمانده و هوای سرد و خشک سبب خشکی لبها میگردد. مرطوب ساختن لبها با زبان سبب بیشتر خشک شدن آنها گردیده و بهتر است هر زمانی که احساس خشکی و سختی در لبهای خود کردیم از کریمهای مرطوب کننده استفاده نماییم. واسلین دارای خاصیت مرطوب کنندگی بیشتر و دوام بیشتر میباشد.

نظرات

مطالب مرتبط

کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی؛ چطور بدانم به کدام مبتلا شده ام؟

ریزش آب بینی، سرفه، گلودردی و تب علایم مشابه در بیماری های مختلفی اند که …

Discover more from سیاح‌آنلاین

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading