ورود ثبت نام

     ورود به حساب کاربری

نام کاربری: *                
رمز ورود: *                  
مرا بخاطر داشته باش!

       ایجاد حساب کاربری

گزینه های ستاره (*) دار الزامی می باشند.
نام: *                             
نام کاربری: *                
رمز ورود: *                  
تائیدیه رمز ورود: *      
ایمیل آدرس: *            
تائیدیه ایمیل آدرس: *
کد امنیتی *
Reload Captcha

پيشنهاداتى براى مطالعۀ درست قرآنکریم (علامه مودودى)

افرادى كه به قرآن روى مى آورند داراى اهداف و نيات متقاوتى مى باشند. لذا، امكان ارايۀ طريقى يكسان دربارۀ روش مطالعه آن، بطورى كه نياز همه را برآورده سازد وجود ندارد. اما علاقۀ من تنها متوجه كسانى است كه قصد فهميدن قرآن را دارند تا از پرتو هدايت آن براى حل مسائل بشر استفاده نمايند.

ادامه مطلب...

خاندل له اسلام له نظره

خاندل له اسلام له نظرهمونږ او تاسې چې په مجلس کې کېنو، نو تکړه هغه وي چې ډېرې ټوکې وکړي او خلک وخندوي، مګر له دې خبر نه وي، چې زياته خندا د انسان زړه وژني او هغه زړه بيا د الله تعالی د ياد غافل کېږي او په هغې زړه کې بيا د الله تعالی سره د محبت ځای نه وي.

د” الغاشية” سورت تفسير

بسم الله الرحمن الرحيم

هَلْ أَتَاكَ حَدِيثُ الْغَاشِيَةِ (1) وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ خَاشِعَةٌ (2) عَامِلَةٌ نَاصِبَةٌ (3) تَصْلَى نَارًا حَامِيَةً (4) تُسْقَى مِنْ عَيْنٍ آنِيَةٍ (5) لَيْسَ لَهُمْ طَعَامٌ إِلَّا مِنْ ضَرِيعٍ (6) لَا يُسْمِنُ وَلَا يُغْنِي مِنْ جُوعٍ (7) وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ نَاعِمَةٌ

له چا څخه سوال مکوه!

عَنْ عَوْفٍ بنِ مَالِكٍ الأشْجَعِيِّ رَضِي اللهَ عَنْهُ قَالَ: كُنَّا عِنْدَ رَسُوْلِ الله صلى الله عَليْهِ وَسَلَّمَ تِسْعَةٌ أَوْ ثَمَانِيَةٌ أَوْ سَبْعَةٌ فَقَالَ: ” َالا تُبَايِعُونَ رَسُوْلَ اللهِ؟” وَ كُنَّا حَدِيْث عَهْدٍ بِبَيَعْةٍ فَقُلْنَا: قَدْ بَايَعْنَاكَ يا رَسُوْلَ الله؟؛ ثُمَّ قَالَ: أَلا تُبَايِعُونَ رَسُوْلَ اللهِ؟” فَقُلْنَا:

د بې ګټې کار څخه ځان وژغورﺉ (حديث)

عن أبي هريرة (رضي الله عنه)، قَالَ: قَالَ رَسُول الله صلى الله عليه وسلم: (( مِنْ حُسْنِ إسْلامِ المَرْءِ تَرْكُهُ مَا لا يَعْنِيهِ )).

د حديث تخريج:

دا حديث امام ترمذي (رحمه الله) په خپل سنن، کتاب الزهد، باب: «من حسن اسلام المرء، د حديث نمره ده: ۲۳۱۷

د الله په لار کې د جهاد فضيلت (حديث)

عَنْ أَبِيْ هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ: قَالَ رَسُوْلُ اللهِ صلى الله عَليْهِ وَسَلَّمَ “انْتَدَبَ اللهُ عَزَّ وَجَلَّ لِمَنْ خَرَجَ فِي سَبِيْلِهِ، (لا يَخْرُجُ إِلا جِهَاداً فِي سَبِيْلِي وَ إِيْمَاناً بِي وَ تَصْدِيْقاً بِرُسُلِي، فَهُوَ عَليَّ ضَامِنٌ أَنْ أَدْخِلَهُ الْجَنَّةَ؛ أَو أَرْجِعَهُ إِلى مَسْكَنِهِ الّذِي خَرَجَ مِنْهُ نَائلاً مَا نَالَ مِنْ أَجْرٍ أو غَنِيْمَةٍ).

د حديث پوهنې اصول او ضوابط (تحقیق)

د رسول الله صلی الله عليه وسلم سنت اوحديث د اسلامي شريعت داسې مصدر دی چې له يوې خوا د قرآن عظيم الشان عملي تفسير دی چې زيات شمير نصوص يې تفسير، بيان، مقييد،منسوخ او تخصيص کړي دي او له بله پلوه يې يو شمير داسې نوي احکام راوړي چې په قرآن کريم کې يې څرک نشته،

د رښتيا او درواغو اغيزه (حدیث)

عن عبد الله بن مسعود (رضي الله عنه)، عن النَّبيّ (صلى الله عليه وسلم)، قَالَ: (إنَّ الصِّدقَ يَهْدِي إِلَى البرِّ، وإنَّ البر يَهدِي إِلَى الجَنَّةِ، وإنَّ الرَّجُلَ لَيَصدُقُ حَتَّى يُكْتَبَ عِنْدَ اللهِ صِدِّيقاً، وَإِنَّ الكَذِبَ يَهْدِي إِلَى الفُجُورِ، وَإِنَّ الفُجُورَ يَهدِي إِلَى النَّارِ، وَإِنَّ الرَّجُلَ لَيَكْذِبُ حَتَّى يُكتَبَ عِنْدَ الله كَذَّاباً).

معنا و مفهوم لغوی و اصطلاحی سنت

الف: معنای لغوی سنت:

در مورد معنا ومفهوم لغوی سنت باید گفت که واژه ویا اصطلاح (سنت) در قرآن کریم وسنت مطهر پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم وهم چنان در لغت وزبان عربی معنای راه وروش، طریقه وشیوه را – خوب باشد آن طریقه ویا بد – افاده میکند.

اصول تفسير و عوامل انحراف در زمينه تفسير قرآن قسمت دوم

قسمت دوم وپاياني

جايگاه عقل در تفسير قرآن

شايد اين اشكال در ذهن برخى افراد به وجود آيد كه اگر طبق اصول وقواعد معروف تفسير، برداشتى از قرآن ارائه شود كه مغاير با مشاهدات قطعى و يافته‏ هاى مسلم علمى باشد،

آخرین ویدیو ها

Bahar Media  SayahOnline

ورود به سایت