امتحان کانکور امروز در ولایت هرات به دلیل تقلب قبل از آغاز آن لغو شد

امتحان کانکور بیش از ۱۷ هزار داوطلب در هرات، به دلیل تقلب و توزیع پرسش ها به دانش آموزان دو لیسه، توسط مسوولان دانشگاه هرات لغو شد.

مسوولان دانشگاه هرات، می گویند، شب گذشته امنیت ملی هرات به اسناد دست یافته بود که نشان می داد ا پرسش های آزمون کانکور به دو موسسه خصوصی در هرات فروخته شده بود.

 عبدالغنی خسروی معاون امورمحصلان دانشگاه هرات گفت” آزمون کانکور پس از آن توسط مسوولان دانشگاه هرات لغو ناگهانی شد که مسوولان اداره امنیت ملی این ولایت به اسنادی دست یافتند که نشان می داد سوالات کانکور به دو نهاد آموزشی خصوصی فروخته شده است.”

آقای خسروی همچنان گفت که ۴۰ تن با پرسش های امتحان کانکور به اتهام تقلب توسط ماموران ریاست امنیت ملی بازداشت شدند. وی افزود که با این ۴۰ نفر، مسئول لیسه ی خصوصی استاد ریاض در هرات نیز بازداشت شده است.

معاون امنیت ملی هرات مدعی است که پارچه های سوالات از مرکز کشور (کابل) برای این افراد فروخته شده اند.

گفته می شود امتحان کانکور به دلیل این مشکل یک هفته به تعویق انداخته شده است.

پروسه امتحان کانکور امسال با انتقادهای تند مواجه است، زیرا این نخستین بار نیست که سوالات کانکور پیش از برگزاری امتحان به دست رس فارغان قرار می گیرد،

پیش از این امتحان کانکور ولایت های بدخشان، غزنی، و لوگر، با تقلب همراه بود که در برخی حوزه های این ولایت ها امتحان کانکور به دلیل تقلب لغو شد.

نظرات

مطالب مرتبط

پلان برگزاری دور اول امتحان کانکور سال ۱۳۹۹

شماره ولایت محل بایومتریک تاریخ بایومتریک محل امتحان تاریخ امتحان ۱ کندهار دانشگاه کندهار ۲۵ …

Discover more from سیاح‌آنلاین

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading